Güney Koreli Dev Mobil Oyun Şirketi Metaverse Evrenine Adım Attı
Güney Kore’nin en büyük oyun şirketleri arasında yer alan Netmarble, Ağustos ayında hayat geçirdiği metaverse kolu ile birlikte planlamalara başladı.
Netmarble tarafından yapılan açıklamaya göre, ülkenin ilk metaverse oyunu tasarlanma ve geliştirilme aşamasına geldi.
Netmarble, Metaverse Evreninde Oyun Geliştirmeye Başladı
Bilgisayar oyunları üreten ve geliştiren Netmarble, Ağustos ayında devreye aldığı Metaverse evreni bölümünü harekete geçirdi. Korea Herald tarafından yazılan habere göre, "Everybody's Marble: Metaworld" adlı masaüstü oyunun devamı niteliğinde geliştiriliyor. Yeni oyun, şirketin sanal dünyaya daha geniş dönüşünün bir parçası olarak görülüyor.
Şirket tarafından geliştirilen oyun, sanal dünyayı keşfetmek isteyen ve yeni alan içerisinde masaüstü oyunları oynamayı hedefleyen kişiler için tüm inceliklere sahip olacak. Konu ile ilgili yayınlanan rapora göre, oyun içerisinde sanal para kazanarak da ilerleme şansına sahip olunacak. “Oynayarak kazan” modeli çerçevesinde düşünülen sistem oyuncuların ilgisini çekebilecek düzeyde olması ile öne çıkıyor. Kazanmak için ödeme oyunları şu anda Güney Kore'de yasaklanmıştır ve bu nedenle yerel versiyonunda yalnızca NFT'ler yer alacak.
Netmarble Yönetim Kurulu Başkanı Bang Jun-hyuck, raporda belirtildiği üzere, “Kişiler veya şirketler olsun, kullanıcıların blok zinciri teknolojisi aracılığıyla para birimi gibi gerçek varlıklarla değiştirilebilecek sanal varlıklar elde etmelerine olanak tanıyan metaverse oyunları geliştirmeyi planlıyoruz” dedi.
Güney Kore’nin En Büyük Oyun Şirketi
Şirketin yönetim kurulu başkanı Bang Jun-hyuck, Netmarble'ın Metaverse Entertainment içerisinde sanal insan idollerini da tüketicilerle buluşturma fikrini benimsediklerini dile getirdi.
Netmarble, toplam gelire göre Güney Kore'nin en büyük mobil oyun şirketidir ve 2021 yılının 3. çeyreği için yaklaşık 607 milyar KRW (506,2 milyon ABD Doları) işlem hacmine sahip. Şirket, MARVEL Future Revolution ve Lineage 2: Revolution dahil olmak üzere ikonik mobil oyun başlıkları üretti ve bu oyunlar yüzlerce kez indirildi. Şirket ayrıca, gelirinin yüzde 70'inin elde edildiği denizaşırı hakimiyetini güçlendirmeyi planlıyor.
Bang, “Netmarble küresel işinin yeni CEO'su Lee Seung-won ile şirket, özellikle yerel kullanıcıların ihtiyaçlarına cevap vererek ve yerel oyun stüdyoları satın alarak Batı pazarını hedeflemeyi planlıyor” dedi.