Web3 ana akım haline gelmesi gerektiğine şüphe yok. Ancak, en büyük zorlukları çözülene kadar bu olmayacak.
Kime sorduğunuza bağlı olarak, neyin farklı olduğuna dair farklı tanımlar alacaksınız. Web3 teknolojisidir. Tanımdaki bu belirsizlikten bağımsız olarak, Web3 internetin geleceğidir. Her gün daha fazla DAO, NFT ve metaverse odaklı şirket ortaya çıkıyor. Nike ve Adidas gibi önceden var olan şirketler bile ilk hamle avantajı elde etmeye çalışıyor.
Şüphesiz, interneti yeni zirvelere taşıyacaktır. Merkezi olmayan doğası ve topluluklara odaklanması, herkes için kullanılmayan fırsatlar yaratır. İçerik oluşturuculardan tüketicilere ve markalara kadar herkes Web3’ü benimseyerek kazanır.
Web3’ün ana akım haline gelmesi gerektiğine şüphe yok. Ancak, en büyük zorlukları çözülene kadar bu olmayacak. Bunların ne olduğuna bir bakalım.
Web3’ün genel kabul görmesi ve benimsenmesinin gerçekleşmesi için markalar, internetin bir sonraki yinelemesiyle şu anda yaygın olan zorlukları ele almalıdır. En büyük zorluklarından üçü erişilebilirlik, kullanılabilirlik ve birlikte çalışabilirliktir.
Mevcut Web3 projeleri, Web2 kullanıcılarının platformlarına geçişini kolaylaştırmaz. Konuma, bankaya veya cihaza bağlı olarak, birçoğu bazı projeler, belirteçleri veya Dapps ile etkileşimde bulunamayabilir veya olmayabilir. Bu nedenle giriş engeli yüksektir.
Yine isteyerek kripto cüzdanları sadece saklama hizmetlerine aşina olan ve itibari paraya güvenen kişilerin jetonlarını bilen kişilerden, yüzmekten korkan insanlardan açık denize dalmalarını istersiniz. Olmayacak.
Çözüm : Erişilebilirlik çıtasını düşürmek, daha fazla insanı Web3 çözümlerini benimsemeye teşvik edecektir. Web3 projeleri geçici saklama hizmetleri sağlayabilir. Ayrıca isteğe bağlı bir cüzdan yapabilir ve ürünlerinizin doğrudan fiat ile satın alınmasına izin verebilirsiniz.
Kullanım kolaylığı hakkında konuşun ve birçok Web3 projesi kendi kendilerine çöküyor. Çoğu insanın fazla yardım almadan Facebook’u ilk kez nasıl kullanabileceğini düşünün. Şimdi, bunu kaç kişinin ihtiyaç duyduğuyla karşılaştırın.MetaMask cüzdanı kullanma eğitimi ilk kez. Bir tasarımın kullanıcı deneyimi ve etkileşimi üzerinde etkili olduğu, diğerinin ise etkilemediği açıktır.
Yine, bazı nedenlerden dolayı, Web3 tasarımcıları bazı modası geçmiş tasarım stillerini kabul etmiş görünüyor. Örneğin, birçok PC oyunu, birçok yeni projesinden daha iyi grafiklere sahiptir. Olmamalı.
Çözüm : İyi bir kullanıcı deneyiminin Web3’ün benimsenmesini iyileştirmesi muhtemeldir. Bu nedenle, merkezi olmayan ürünler geliştirmeye odaklanmak iyi olsa da, kullanıcı etkileşimi de ilgiyi hak ediyor.
Birlikte çalışabilirlik, blok zincirlerin birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğinden bahseder. Halihazırda, farklı Web3 projeleri birden fazla blok zincirinde tasarlanmıştır. Bir blok zincirinde varlıkları olan kullanıcıların, blok zincirleri arasında varlık aktarımı imkansız veya büyük ölçüde güvensiz kaldığı sürece, diğer blok zincirlerinde varlıklara sahip olmayı düşünme olasılıkları daha düşüktür.
Zincirlerin birlikte çalışabilirliğini kolaylaştırmak için inşa edilen köprüler de yetersiz kaldı. Güvensiz olmanın yanı sıra, birçoğu yavaş ve güvenilmezdir, bu da onları genel nüfus için erişilemez hale getirir.
Çözüm : Projelerin birden fazla blok zincirinde çalışabilirliği düşünmeye başlaması gerekir. Aynı şekilde, daha fazla proje için gerekli olabilir. Enjektif ve Cosmos, birlikte çalışabilirliğe izin veren blok zinciri ekosistemleri oluşturmak için ortaya çıkacak.
Web2 ayrıca zorluklarıyla birlikte geldi. Zorlukları ne kadar çok çözdüyse, ana akım benimseme o kadar arttı. Geliştiriciler ve topluluklar, kullanımlarıyla ilgili zorlukları çözmeye başladığında, aynı şey Web3 için de geçerli olacaktır.
Telegram kanalımızı takip ederek haberlerimizden anında haberdar olabilirsiniz. Twitter hesabımız için de buraya tıklayabilirsiniz. Günün başka bir önemli haberini okumak için buraya tıklayabilirsiniz.
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.